Al 1,5 maand hier! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Hiel - WaarBenJij.nu Al 1,5 maand hier! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Femke Hiel - WaarBenJij.nu

Al 1,5 maand hier!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

07 Maart 2015 | Spanje, Barcelona

Buenas Tardess/Goedemiddag,

Vanmiddag realiseerde ik me ineens dat ik hier al 1,5 maand zit, de tijd gaat zo snel!

De afgelopen weken heb ik vooral gewerkt. Lange dagen van acht a tien uur, zes dagen in de week en dan twee dagen vrij. Het werk bestaat vooral uit de mensen in de lobby iets te drinken aanbieden, en natuurlijk het restaurant, waar we ontbijt, lunch en diner serveren. Het is leuk, maar niet bijzonder. Ik heb hele leuke collega's en een hele leuke supervisor dus dat is wel top!
Maar wat leef je naar die weekenden toe. Alleen maar leuke dingen doen, lekker uitslapen, op stap of lekker uit eten. Plaats zat in Barcelona!

Afgelopen week mijn eerste les Spaans gehad, interessant maar moeilijk. De vrouw die ons de cursus geeft praat zelf weinig Engels en springt erg van de hak op de tak. Toch ga ik proberen om zoveel mogelijk Spaans te volgen, want ik kan niet uit Spanje weggaan zonder een woord Spaans te leren. Naast Spaans is ook mijn Engels erg verbeterd. Waar ik de eerste dagen soms moeilijk uit mijn woorden kwam. Sta ik nu hele verhalen te vertellen tegen Amerikaanse gasten, die niet eens door hebben dat ik uit Nederland kom.

Verder is het vooral genieten. Iedere dag dat ik naar mijn werk loop ben ik weer blij dat ik hier zit. Dat ik de kans heb gekregen om voor vier maanden in een van de mooiste steden van Europa stage te lopen.

Jeroen komt morgen voor vier dagen langs, en het laatste weekend van maart komt mama, in april en mei zijn er ook al verschillende weekenden bezet door vrienden en vriendinnen die langskomen. Dus heel veel leuks om naar uit te kijken!

Ik ga nu weer verder met wassen en opruimen want door het vele werken schiet dat er wel eens bij in!

Heel veel liefs en tot gauw!

Femke

  • 07 Maart 2015 - 20:20

    Mama:

    zoooooo leuk die stukjes van jou Femke,

  • 10 Maart 2015 - 12:46

    Agnes:

    wat leuk om weer iets van je te lezen, Femke.
    Ik snap ,door het vele werken dat dit er wel eens bij in schiet.

    Heel veel plezier weer en geniet en kijk maar uit naar die leuke bezoekjes van iedereen.
    Fijn weekend met Jeroen in ieder geval...
    liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Welkom op mijn pagina! Ik ben Femke Hiel, 20 jaar oud en en student aan de middelbare hotelschool in Tilburg. Voor mijn stage zit ik op dit moment voor 4,5 maand in Barcelona, Spanje. Via deze blog houd ik jullie op de hoogte! Liefs,

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 4246

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 10 Juni 2015

Stage Barcelona

Landen bezocht: